بهترین سرمایه گذاری در بورس ایران را می توانید با آموزش و مشاوره ما تجربه کنید...

نظرسنجی سایت

آموزش های ما چقدر مفید بوده ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 12664

نه دلار و نه سکه؛ بهترین سرمایه‌گذاری خود شما هستید!


نه دلار و نه سکه؛ بهترین سرمایه‌گذاری خود شما هستید!

انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری کار ساده‌ای نیست. به نظر بیشتر سرمایه‌گذاران موفق مثل وارن بافت، کاری بهتر از «سرمایه‌گذاری روی خود» وجود ندارد.


وارن بافت به‌روزی اشاره می‌کند که به استخدام بنیامین گراهام درآمد. گراهام قهرمان زندگی بافت بود. به‌طوری‌که حتی امروز هم، کتاب گراهام را بهترین کتابی می‌داند که در مورد سرمایه‌گذاری نوشته‌شده است. بافت روایت می‌کند که برای از خواب بیدارشدن و رسیدن به سر کار چه اندازه مشتاق بود. این شغلی بود که وارن بافت جوان حاضر بود برای داشتنش، پول بدهد. برای همین هرگز تنها برای گرفتن یک چک و گذران زندگی نبود که وقت خود را می‌فروخت. او داشت بر روی خود سرمایه‌گذاری می‌کرد. 

گوهر درون خود را پیدا کنید
سر کین رابینسون یکی از پیشگامان آموزش مدرن در مورد گوهر درون دو کتاب نوشته و تعداد زیادی سخنرانی ارائه داده است. به باور او گوهر درون جایی است که استعدادها و علاقه‌ها با هم پیوند می‌خورند.لازم است مثل وارن بافت شغلی را پیدا کنیم که به بهترین شکل بتواند ما را اغنا کند. برای رسیدن به این مهم، دو شرط لازم است: اول باید کار را دوست داشته باشید و دوم باید در آن کار خوب باشید.

قبل از آن که به این فکر کنید که چه خانه‌ای بخرید، از خود سوال کنید که هر روز برای چه کاری می‌خواهید از این خانه خارج شوید.

برای کسی که عاشق موسیقی است، نوازندگی، رهبری ارکستر و تهیه‌کنندگی مناسب است. باوجوداین عشق و علاقه، اگر او صدای خوبی نداشته باشد هرگز نمی‌تواند خواننده‌ای موفق شود. اما اگر همین فرد استعداد مالی داشته باشد می‌تواند در تهیه‌کنندگی موفق عمل کند.

این اولین سرمایه‌گذاری است که هرکس باید انجام دهد. قبل از آن که به این فکر کنید که چه خانه‌ای بخرید، از خود سوال کنید که هر روز برای چه کاری می‌خواهید از این خانه خارج شوید. قبل از کشف ارزش سهام شرکت‌ها، باید هویت اصلی خود را کشف کنید.

یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌های دنیا، مطالعه است. می‌توانید با خواندن یک کتاب ۵۰ هزار تومانی، مهارتی بیاموزید که هر ماه چند میلیون تومان درآمد بیشتر داشته باشید. مثلا یک برنامه‌نویس با مطالعه یک کتاب، با زبان برنامه‌نویسی جدیدی آشنا می‌شود.

دانشی که با خواندن کتاب‌ها می‌توانید به دست آورید، ارزش شما را بسیار بیشتر از هزینه خرید کتاب‌ها می‌کند.

وقتی یک تی‌شرت ۵۰ هزار تومانی می‌خرید، شاید چند ماه از این وسیله استفاده کنید. اما وقتی ۵۰ هزار تومان برای خرید یک کتاب می‌پردازید، یک تجربه چند ماهه نمی‌خرید. ۲۰ سال بعد هنوز شخصی هستید که کتاب «سرمایه‌گذاری هوشمند» بنیامین گراهام را خوانده است.

شخصی را تصور کنید که هر روز یک ساعت کتاب می‌خواند. در این زمان، او می‌تواند ۴۰ صفحه مطالعه کند، یعنی هر ده روز یک جلد کتاب. بعد از ده سال او بیش از ۳۰۰ جلد کتاب خوانده است. این شخص برای خرید این کتاب‌ها به‌طور میانگین ۱۵ میلیون پول می‌پردازد. اما عنوان دانشمند خیلی بیش‌تر از این مبلغ ارزش دارد.

P-Eهایی کوچکتر از یک
اگر ده میلیون تومان پول را در بانک بگذارید، در پایان سال ۱٫۵ میلیون تومان سود می‌گیرید. P-E (سرمایه تقسیم‌ بر سود) برای این سرمایه‌گذاری ۶٫۶ است. P-E کوچک‌تر، یعنی درآمد بیشتر با هزینه کم‌تر. اگر این عدد برابر یک باشد، یعنی ۱۰۰% سود.

یک میلیون تومان پول می‌دهید و یک دوره آموزشی برای طراحی گرافیک می‌بینید. بعد از آن با حقوق ماهیانه ۲ میلیون تومان استخدام یک شرکت می‌شوید. در طول یک سال ۲۴ میلیون پول می‌گیرید. یعنی P-E برابر با ۰٫۰۴ یا تقریبا صفر! هیچ سرمایه‌گذاری‌ای از این سودآورتر نیست.

هر شغلی که داشته باشید، هر کاری کنید، با یک سرمایه‌گذاری چند میلیون تومانی می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.این قاعده را می‌توانیم برای هر کسی به کار ببندیم. هر شغلی که داشته باشید، هر کاری کنید، با یک سرمایه‌گذاری چند میلیون تومانی می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. شغل دوم پیدا کنید یا افزایش حقوق بگیرید.

 

منبع

 

  انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 191

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما