بهترین سرمایه گذاری در بورس ایران را می توانید با آموزش و مشاوره ما تجربه کنید...

نظرسنجی سایت

آموزش های ما چقدر مفید بوده ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 19
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 12691

فیلتر بورسی چیست و چه کمکی به ما می کند ؟


فیلتر بورسی چیست و چه کمکی به ما می کند ؟

نزدیک به هفتصد شرکت با نمادهای مختلف در بورس پذیرش شدند. تصور کنید که یک ویژگی خاص را مد نظر قرار دادیم و تصمیم گرفتیم که نمادهایی که اون ویژگی رو دارند پیدا کنیم. جستجو در بین هفتصد نماد بازار برای پیدا کردن نمادی که ویژگی مد نظر مارو داره کار خیلی سخت و زمانبری هست.

فیلترها ابزاری در بورس هستند که به فعالین بازار کمک می‌کنند تا از بین صدها شرکتی که در بورس پذیرش شدند، سهامی که ویژگی مد نظرشون رو داره غربال کنند. فرض کنید ما به نمادهایی نیاز داریم که « حجم معاملات امروزشان دو برابر حجم معاملات دیروز » باشد. آیا جداکردن این نمادها به روش سنتی امکان پذیر هست؟! قطعا امکان پذیر هست ولی شاید نیاز باشد که خیلی زحمت بکشید و وقت زیادی هم صرف کنید؛ در حالی که اگر از فیلترها استفاده کنید در کسری از دقیقه می‌تونید نمادهای مورد نیازتون غربال کنید.

فیلترها مجموعه‌ای از دستورات برنامه‌نویسی هستند که برای نوشتن آنها حتما باید به برنامه‌نویسی مسلط باشید و یا اینکه از فیلترهای آماده که در سطح اینترنت موجود هست استفاده کنید که شاید برای شما کاربردی نداشته باشد.تصور کنید که قصد دارید یک فیلتر اختصاصی بنویسید و یا چند فیلترُ با هم ترکیب کنید؛ طبیعتا برای عموم فعالین بازار که با برنامه‌نویسی آشنایی ندارند کاری سخت و غیر ممکن هست.

برای بورس تهران نیز، فیلترها فقط در سایت tsetmc.com (سایت مدیریت فناوری بورس تهران) اعمال می‌شود.با اعمال کردن این فیلترها، فقط سهام شرکت‌هایی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند در دیده‌بان بازار نمایش داده می‌شوند.بنابراین فیلترهای سایت tsetmc صرفا کدهای نوشته شده‌ای هستند که طبقه‌بندی و یافتن سهام موردنظر را برای سرمایه‌گذار آسان می‌کنند.

ورود به بخش فیلترها

برای ورود به بخش فیلترهای سایت tsetmc.com، پس از ورود، روی منوی دیده‌بان بازار در بالای سایت کلیک کنید.

دیده بان بازار بورس

سپس روی گزینه فیلترها در منوی بالای دیده‌بان کلیک کنید.

filters-tsetmc

پس از اینکار پنجره مانند تصویر زیر باز می‌شود.

فیلتر جدید

با کلیک روی “فیلتر جدید” امکان وارد کردن کدهای فیلتر و اعمال آنرا را خواهید داشت.

اضافه کردن فیلتر در سایت tsetmc

 

منبع

  انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 237

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما